Contract ondertekend voor een gastank van Antargaz? Proficiat, dan geniet je spoedig van een veilige en energieëfficiënte oplossing. Wat zijn nu de volgende stappen? Wanneer wordt hij geleverd? En hoe bestel je gas? Ontdek het hele proces: van plaatsing tot bestelling.
Zodra we jouw contract administratief verwerkt hebben en de melding bij de gemeente afgerond is, kan de plaatsing van de gastank worden ingepland. Hiervan brengen we je op de hoogte. Om de installatie vlot te laten verlopen, vragen we jou enkele voorbereidingen te treffen:
Contactgegevens voor een bovengrondse tank: 02/246.00.95 of salessupport@antargaz.com
Contactgegevens voor een ondergrondse tank: 02/246.00.20 of plan.tech@antargaz.com
Benieuwd hoe een gastank wordt geplaatst? We klaren de klus conform de veiligheidsnormen en in overleg met je energieadviseur.
Je hebt de volgende 3 documenten nodig om wettelijk in orde te zijn met de gastank. Pas nadat we deze van jou ontvangen, kunnen we overgaan tot een keuring van de installatie en een gaslevering
Meldingsakte Pijpleidingenattest
De eigenlijke documenten kunnen afwijken van de hier getoonde modelsjablonen.
Minder dan 3000 L: meldingsakte
Heeft de tank een propaaninhoud van minder dan 3000 L, dan ben je verplicht dit te melden aan je gemeente. Die melding is zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonië verplicht. Antargaz doet deze melding in jouw plaats (in Vlaanderen doen we dit samen met jou en zul je jouw ID-kaart moeten laten inlezen, in Wallonië en Brussel is er geen ID-kaart nodig). Daarop krijg je van de gemeente de meldingsakte toegestuurd. Vanwege locatiespecifieke redenen op jouw terrein is het mogelijk dat er ook een stedenbouwkundig luik gevraagd wordt of soms toch een omgevingsvergunning.
Meer dan 3000 L: omgevingsvergunning
Indien je gastank een volume van meer dan 3000 L heeft (meer dan 5000 L voor ondergrondse tanken in Wallonië), dan ben je in alle gewesten verplicht om een omgevingsvergunning aan te vragen. Ook dit loopt via je gemeente.
Er zijn 3 soorten pijpleidingenattesten:
Voor plaatsingen in Wallonië moet het pijpleidingenattest altijd conform zijn met NBN D561-006 norm. Meer informatie hieromtrent kan je hier vinden.
De documenten e-mail je naar tech-bulk.be@antargaz.com
Van zodra we deze documenten ontvangen hebben kan een onafhankelijk organisme overgaan tot de keuring van de installatie en ons het ingebruiknameverslag bezorgen.
Vragen? Contacteer ons – 02/246 00 66
Zodra de tank geplaatst is en de documenten in orde en in ons bezit zijn, ben je klaar om een gaslevering in te plannen.
Bij Antargaz willen we het jou daarbij graag zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom beheer je jouw contract, facturen en bestellingen allemaal op één digitaal klantenportaal: ‘MijnAntargaz’.
De voordelen:
Hoe registreer je je op MijnAntargaz?
Tip: Laat gas leveren in de zomer en vermijd drukke winterperiodes. Zo ga je altijd zonder zorgen een warme winter tegemoet!